Aug 22, 2014

Lets Holiday SABAH : Kundasang, Ranau, KK Part I

Hurmmm.. Dalam-dalam sibuk sempat lagi yer pergi holiday?

This is too much.. Wakakakakaka.. Tak jugak laahh.. Sebenarnya dah plan dengan coursemates memang nak pergi holiday. Travel ala-ala backpackers. Plan masa April lagi. Mula - mula decide nak pergi Bandung (idea haku ler tuuuu) wakakakaka.. Pastu ada yang nak pergi Krabi (idea kawan2), last2 end up macam ada yang nak ni, ada yang nak tu, last decide, Sabah! Aku pon macam okay pasal ini adalah first time i ollss jejak kaki di Sabah! Yuhhhhhuuuuuuuuuuuuuuu..

First day, kitorang turun di Airport KK. So, masa mula2 tu taknak menginap.. Konon backpackers :P  Sebenarnya kitorang nak gerak esoknya ke Kundasang, tu fikir menginap je lah di mana2 macam masjid ke ape ke, pasal kat Kundasang dah ambil homestay :)
 Padahal tak reti pulak kau fikir yaa.. Sabah ok.. Bukan tempat sendiri. Memandai je. Even orang Sabah sendiri kata bahaya.... 

Last, kitorang pusing2 dengan kereta, then nampaklah satu hotel murah. Semalam RM 39.00. Apa lagi? Backpackers yang 5 orang ni pon setuju. Mengantok taw even baru pukul 10 time tu. Dekat Semenanjung (Pukul 11 malam). 

Kebetulan bilik tu takde, ada yang RM 58.00. Bila masuk bilik tu, kenapa sama je dengan bilik yang RM39.00? Semua macam tak puas hati. Kawan aku yang uruskan penginapan tu, pergi tanya balik receptionist. Tahu tak kenapa RM58.00 dan bilik sama je dengan RM39.00?

Alasannya adalah bilik kitorang duduk ada tv! What the perfume betullllllll laaaahhhh.. Bukannya tengok tv tu ponnn.. Tapi takpelah. Janji ada penginapan.. dan yang penting kitorang mampu bayar ^_^
#Students Wakakakakaka.. (hashtag kemainnn ) =P

Jommm lah tinjau gambo dan senatero dengannya :D :D

Gambar mungkin tidak mengikut turutan.. Tetapi di Sabah kali ini, kami pergi 3 tempat utama :)





a) K. Kinabalu
b) Kundasang
c) Ranau     


























Okay.. Ni baru sikit.. nanti achik update Part II, macam biasa Part II lebih padat dan lebih info.. Kos ke Sabah paling menarik! Kalau achik student, mampu, korang pon... Ada cara untuk jimatttttt..


Stay tuned ya.. Part II will be coming.. Soon! 8-)