Apr 11, 2013

Pointer ke IPTA - Lepasan Matrikulasi Part II

Kali ini spesel aku buat untuk adik-adik, kawan-kawan, adik kepada kawan-kawan, ibu bapa yang mempunyai anak-anak lepasan dari matrikulasi dan juga sesiapa sahaja yang ingin mendapat info tentang ini. Memandangkan rating Pointer ke UKM-Bagi Lepasan Matrikulasi telah meningkatkan pengunjung yang view dan singgah di blog ini. Tengs <3 all 
TERHARU -_-'


Aku terpanggil untuk menulis lagi. Walaupun sibuk mengejar dateline hantar tesis pada penyelia aku hujung APRIL ini, mana nak studi midterm 3-4 paper bagai, assignment plus presentation dan mana nak mengundi lagi,  OPPPSSS, hemoih sungguh ! Itulah hakikat menjadi seorang pelajar. Siapa cakap pelajar ni bangun,tidur,makan,studi je. Macam2 die wat okey.. :)
Berprogram, berekreasi petang-petang, bagi yang aktif maybe bersukan atau beruniform, join usrah, meeting sini meeting sana bz mengalahkan yb.hehe >>> masing-masing ada tahap 'kebizian' masing-masing kan.. Hamboihh.. >__<

Maaf..Maaf.. Kalau merosakkan bahasa atau mencampur adukkan bahasa. As long as I can write!  Nobody can't stop me except HIM. . :)


    :::::: Let we go to several ipta's in Malaysia :::::: 



UM

UITM

UMS
UTHM

UMK



mana ipta-ipta lain seperti UPM, UTEM, UPSI, USM, USIM, UTM, UNIMAS, UNIMAP, UMT dan LAIN-LAIN??



Aku tak larat lah nak upload semua. Lagipun kasik up sikit blog ini sebagai blog yang berinformasi. :D

 Ape? Korang nak jugak. Okey. Aku baik hati tapi dengan syarat. Ala, takkan kedekut kot nak bagi. Bukan masalah kedekut ke idak, memang aku nak bagi, caranya, TANPA BAYARAN! Cuma perlu klik 'like' dekat blog ni dan follow other steps :)



Syarat-syarat jika mahu keseluruhan pointer 

untuk kemasukan IPTA




             1. Follow blog ini  :)
2. Like page  hemoih sungguh





3. Tinggalkan emel anda di ruang komen untuk ENTRY INI atau page hemoih sungguh   
Contoh : Saya mahu  informasi tentang kemasukan ke SEMUA IPTA di Malaysia

 bagi lepasan matrikulasi

emel saya : bufyachik19@gmail.com


THEN,

 Aku akan hantar info kemasukan IPTA bagi lepasan matrikulasi setelah kesemua yang diatas telah korang lakukan DENGAN JAYANYA. Jika aku tak reply lebih kurang 5 hari dari tarikh korang buat semua ini, sila emel aku di bufyachik19@gmail.com atau pm di page bufy hemoih iaitu achik! supaya aku alert :)



 Selamat mendapatkan informasi yang berguna dan membuat pemilihan   yang tepat untuk ke destinasi IPTA yang menjadi harapan :)




Sebelum itu, gambar di bawah ini merupakan sebilangan pelajar lepasan matrikulasi yang kurang bernasib baik.




:(




So, harap adik-adik membuat pilihan yang tepat yer...

gentle reminder: 


Last but not least, I will emel if the person comment, inbox not later than 

31st Dec 13.


So, after that date, u can ask the others that I already gave.. Thanks~

pesanan : Sama juga, entry kali ini pun pasal kemasukan pointer, tetapi lebih umum iaitu ke seluruh IPTA. Cuma aku harap, adik-adik tahu bahawa ini kemasukan sesi 4-5 tahun lepas punya. So, sekarang kebarangkalian untuk dapat kos yang diminta itu 50-50. Jika adik-adik pngk 4 flat pon kadang-kadang tidak dapat kos yang dihajati untuk pilihan pertama. Time aku dulu, ada 8 pilihan. Kos yang aku ambik sekarang merupakan pilihan yang ke-3. Okey laa kan.. Top 3 . Haha. Again, aku nak tekankan, ini kemasukan sesi 4-5 tahun lepas. Jadi, ianya hanyalah boleh dijadikan sebagai panduan adik-adik. 


Regards:
cekelatmanih a.k.a bufy achik