May 22, 2014

Drama : Episod Akhir Romi Cinta Julia (ROJU)

Siapa tengok cerita ni angkat tangan? Hehehehehe..








Btw, masa tengok thriller citer ni februari lepas, soooooo excited sebab nampak muka2 baru. Dan jalan cerita macam menarik!

Sebulan selepas itu, tak tengok jugak, pasal tak ada tv lah nak mengadap setiap masa. Waktu untuk belajar harus diutamakan.

Kang ada yang cakap, tengoklah tonton live streaming. Masalahnya itulah. Time pukul 9pm Khamis selalunya buat assignment, homework, (U ollsss, I ni rajin sangat kerrr? -.-) Yang pasti hari2ku di fakulti sahaja.. Sibuk menghabiskan baki2 semester yang ada. Ya Allah! Kuatkanlah semangatkuu.. okay, maaf lari topik sekejap.

Bila tengok drama ini episod 7, download dari perekacerita  terus macam, arghhhhhhh cerita niiiiiiiiiii.. Macam ada magnetnya tersendiri. Tarikan tersendiri.. Aku tak tahulah kalau cerita ini dari novel ke ape, tapi setahu aku macam tak.. Terrrrrrbaiiiikkkk lah idea cerita nii..

"Takde la klise sangat laki anak orang kaya kahwin dengan perempuan kampung, mula2 tak suka, lama2 suka"

" Pastu, lelaki ego, perempuan sabar jer dengan segala benda"

Kannnn.. Sorrylah penerbit drama, ni pandangan picisan dari orang yang suka tengok drama melayu.. -.-


Sinopsis cerita ini bagi aku sangattttt menarik! Adalah klise jugaakk, tapi SINOPSIS a little bit different! I just loike.. ^^ Sebab dalam cerita ini, tajuk dah tunjuk "Romi Cinta Julia" meants dalam cerita ini, perempuan (Julia) yang membawa watak sebagai ego. Ouchh.. Malaslah aku nak karang sinopsis sendiri. Korang baca kat bawah ok!

Kisah bermula apabila hubungan Julia (Aisya Hasnaa) dengan kekasihnya, Jeff (Aidil Aziz) tidak direstui oleh keluarga. Hubungan tersebut mendapat tentangan dari bapa Julia, Malik (Esma Daniel) yang bersungguh ingin memutuskan hubungan anak bongsunya dengan Jeff. Namun, tindakan Malik hanya membuatkan Jeff semakin galak ingin memiliki Julia.
Suatu hari, Jeff telah memungkiri janjinya untuk bertemu dengan Julia di sebuah pusat membeli belah. Lantas, ia membawa kepada pertemuan secara tidak sengaja antara Julia dengan Romi (Syarul Ridzwan). Tidak lama kemudian, hubungan Julia dan Jeff berlanjutan sehingga ke satu peringkat yang menyakitkan hati Malik. Julia telah ditahan pihak berkuasa kerana mengikut Jeff menyertai aktiviti sosial.

Sementara itu, Malik telah berkenalan dengan Romi di sebuah kedai buku. Keperibadian Romi begitu menarik hatinya. Pada waktu yang sama, Malik begitu marah terhadap Jeff dan membuat keputusan drastik untuk memisahkan Julia dengan Jeff. Dia tidak membenarkan Julia keluar rumah dan berhenti dari kolej tersebut.

Romi tidak mengetahui bahawa kepulangan ayahnya ke Malaysia kerana satu urusan lain yang lebih penting mengenai masa depannya. Bapa Romi, Mohamad membuka perjanjian antara beliau dengan Malik 20 tahun dahulu untuk menjodohkan Romi dengan Julia. Malik menganggap itu adalah kesempatan terbaik untuk memisahkan Julia dari Jeff sekaligus melupakan kekasihnya itu.

Read more: http://www.perekacerita.com/2014/01/romi-cinta-julia-tv3.html#ixzz32NJI2OIG



Nak cakap tak sabarr nak tunggu ending cerita nihh.. Kih kih.. Malam nih kan (22/5) 9 pm? 


^_^

Wink wink ^^



hah, btw, cerita ini ada berlakon dekat my faculty ! hehehehehe.. Perasan sangat cermin toilet bangunan baru fst! walaweii.. Pastu berlakon dengan kolej kediaman yang berdekatan dengan fst! Jeng jeng jeng~

Nak episod akhir tak, pergi ke link di bawah, boleh download dan tonton online ^^