Jul 12, 2014

Selamatkan PALESTIN : Pray for Gaza

Bukan bila orang tak share, di facebook dia tidak prihatin, bukan bila orang tak update status, dia tidak ambil peduli,,
Tetapi ada juga bagusnya di timeline fb, instagram, twitter dan media sosial yang pelbagai take alert ⚠ of Palestinian.. Ya Allah! Bantulah saudara2 kami Ya Allah..
Kita berdoa, takkan nak tunjukkan kat semua orang, Kata aku dah doa untuk Palestin. Sikap menunjuk2 ni kadangkala boleh buat salah paham...

Contoh macam ni..
Si A, tak update status, tak share di fb,twitter, keek, instagram apa yang dah jadik pada Palestin. Tetapi mengambil tindakan dengan melakukan sesuatu, seperti berdoa, derma, dan sebagainya Tetapi beza cuma tak 'update status'..
Si B, selalu update status, share gambar2 yang terjadi di Palestin. Tetapi hanya share dan kasihan tanpa bertindak apa2..

Boleh nilai bagaimana Si A dan Si B.. Ada pros and contra. But should we make an effort at least..
You can be silent reader and make action or 'Update Status Always' without any action or effort..
My opinioin: No need to shoutout whatever we do.. Semua nak bagitahu, susah la kann..
Doa senjata orang mukmin, InsyaAllah, Allah makbul doa rakyat Malaysia yang ikhlas berdoa kepada-Nya untuk keselamatan penduduk Gaza.
Free Palestinian.. 
Btw, you can donate to Palestin via message. Type Palestin 1, 5, 10 and sent to 39111.




So easy right? At least you make an action. Kita tak boleh bantu untuk berperang, kita salurkan apa yang kita mampu. Allah. Semoga rakyat Palestin tabah dan kuat untuk mengharungi kekejaman Israel Laknatullah !