Mar 19, 2013

Dr. Hafidz kelakar !

Okey. Aku rasa awesome sangat hari ini pasal Dr. hafidz kelakar! Sebelum ini, aku macam segan-segan nak kene lempang aku nih . Segan = malu. (jangan lupa guyssss sesuaikan maksud dengan keadaan) >.<
Yer la.. Dah bawak rangka kerja tesis aku, penat lelah gigih naik turun tangga PTSL, then pergi pejabat pos tapi urusan tak diterima. Aiyaakk~ Okey. Last week, aku gi bilik dr. Dia takde. Kate staf, kuar pergi minum. Sabar je lah aku. Hari ni dapat jumpa tu pon 2-3 kali aku berpusing-pusing samada nak jumpa ke tidak. Pasal gi kali pertama dia takde, mungkin gi solat agaknya. Alhamdulillah, on the way, aku nak turun dari aras 3 ke aras 2 PTSL, terserempak Dr. ngan kawan dia.

*********

Dr: Okey,bila kamu nak hantar tesis kamu?

Aku: (Muka terkejut tak bley blah) Belum tahu lg Dr. Dr. nak hard copy ke soft copy (Jawapan konon nak menyedapkan hati Dr.)
Bahahahahahahahahaha..
Dr. Tesis kene hantar bile? Bulan 4 rasanya. Tapi perjumpaan untuk sem ini pasal tesis belum lagi.
Dr: Presentation bila?
Aku : Rasa bulan 5 la Dr.
Dr: Oh okey. Rasanya presentation lepas final exam

********

Tett. Aku terfikir. Final exam bulan 6. Kira bulan 6 VIVA (presentation)? Dah macam kereta viva pulak~
Pastu latihan industri lagi, hujung bulan 6 jugak. Macam pack je bulan 6 tu dengan BEFDAY AKU lagi. Perlulah nak bold >_<

*********
Aku: Dr masuk paper eyh.
Dr: (Cuba mengelak) 
Beberapa minit selepas itu.
Aku: Tengok, saya simpan paper yang Dr. masuk paper.
Dr: (Sambil tersenyum 100% ikhlas) Eh. Kamu ambil paper saya yang letak kat situ? 
(Sambil jari menunjukkan satu sudut meja)
Aku: Xlah Dr. Ni yang saya simpan sendiri. Hehe. 

**********
Setelah bahan di bincang, dan Dr. tiba-tiba berbicara lagi

Dr: Kamu nak tahu pasal kucing?
Aku: Hah? Kucing? Kenapa Dr? (Aku blur tahap hemoih tak faham)
Dr: (Sambil mengambil beberapa helai surat khabar didalam almari)
Aku: Hah? (Muka terkejut tahap manusia dapat kek SECRET RECIPE, Hahahahaha)
Dr: Tu la pasal kucing yang saya cakap ni.
Aku: Macammana Dr. boleh keluar entry kat akhbar pasal kucing nih? Aku konfius. Bahahahhaaaa..
Dr: Entah la. haritu ada sembang-sembang ngan 'budak ini' , tiba-tiba esok tu saya keluar dalam akhbar. 
Aku: Ohhh... (Macam best jek bunyi, aku pun nak kalau camtu. Haha)

***********
sebab pendrive aku ini  agaknya. Yeay, kucing >_<


Aku : Kalau Dr. nak, saya boleh scan kan.
Dr: Kamu nak scan pakai ape?
(XKER KELAKAR SOALAN NI) bahahahhaha..
Aku: Pakai printer lah Dr.
Dr: Oh, kan? Sebab kawan-kawan saya cakap nanti lama-lama kan kabur surat khabar ni kan?
Aku: Aah Dr. Betul. Tapi Dr, kalau laminate pon bagus jugak.
Dr: Oh okey jugak. Takpe, nanti saya suruh diorang buat kan.
Aku : (Sambil tersenyum-semyum keluar dari bilik). :) :)
************
Dr. memang kelakar. Dr. nak bagitahu le tu kate masuk paper sebelum ini jugak. Untung lah Dr. Saya lepas ni pon nak masuk paper jugak. Tapi untuk yang baik laa dan nak jadik contoh ! Macam  jugak Dr. 
Ni hah keratan yang aku simpan. Bangga penyelia aku masuk paper. Hehe..
Dan yang paling penting maklumatnya berguna untuk semua! Teknologi masa kini yang tidak merosakkan alam sekitar, bersih, dan sumbernya yang boleh diperbaharui :)
Tenaga Solar sebagai sumber tenaga alternatif :)



Mana satu yer Dr. Hafidz? Cer teka =P

Mesti pergi dekat Taman Penyelidikan Inovasi
Hijau UKM, Bangi :D