Sep 8, 2013

setiap WANITA digalakkan memiliki INI

DEMI keselamatan anda, kaum hawa dinasihatkan bersedia untuk beberapa kemungkinan yang berlaku. Kita harus ingat, zaman sekarang tak macam dulu-dulu. Sekarang bukan lagi tengok luaran je. Ramai orang boleh 'La Usorpadora' . Apakah? Siapa ingat cerita ini? Mexico? Yang berlakon dua watak tu.. Watak lakonan (dalam citer tuh) Paola Bracho dan Paulina Martinez. Waahhh. Boleh ingat plak aku kan? Actually, aku cuma nak cakap La Usurpadora = Penyamaran. Itu je. Hiks hiks >..<

Okay. Janji entry pendek je.. Bagitau main point je ok.. Hihihihihi >____<


(Ye ker tak merapu)


What is is???




Tadaaaa.......




Pepper Spray



Kenapa perlu memiliki ini?

Untuk Keselamatan Bersama. Sesiapa yang cuba buat sesuatu yang tidak baik, spraykan je.. Aku selalu behave sejak kejadian phone aku tercicir. Bila start aku praktikal, dan terpaksa melalui jejantas yang horror >.< , aku terus berusaha sedaya upaya untuk memiliki benda ini. Ok lupakan kejadian phone tuh. Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku, insyaAllah :)


Tetapi jangan lupa, semua ini bergantung pada Allah. Alat ini sebagai 'add hock' jika berlaku sesuatu yang tak diingini. Lagipun hidup di kota metropolitan ni macam2 jenis manusia uii.. Risau-risau.. :/



Ok. Tak kisah lah pepper spray ke ape, as long as benda tu boleh jadikan penyelamat kita. Macam abang aku, dia cakap, tak payah nak beli2 pepper spray bagai. Dia suruh bawak serbuk cabai (cili)  ja letak dalam beg. Haha. Adakah orang yang wat camtu? Huhu. Sekali dua takpa lagi. Lepas tuh kita sendiri kot yang terasa pedih. (Dah ada dalam beg sendiri) Kang kalau silap-silap tumpah serbuk cabai tuh.. Huhuhu...


p/s : Pepper Spray sebagai 'senjata' especially untuk kaum wanita. Tetapi jangan lupa sentiasa memohon perlindungan Allah s.w.t. Sentiasa amalkan doa2 ringkas dan bertawakkal kepada Allah. Semoga kita dilindungi oleh Allah s.w.t dari orang-orang yang ingin melakukan kezaliman kepada kita.


Btw, aku dah try spray kan pepper spray tu, busuk ya amat. Lebih kurang macam serbuk cabai. Haha. So, boleh lah kottt kalau nak guna konsep abang aku. Harga pon murah. Kupang-kupang (puluh sen) ja harga. Pakai SERBUK CABAI..Hehe.


Okay hemoihhhhhhh hemoiiiiiii..