Sep 25, 2014

Plan VS Reality

Kadang - Kadang apa yang kita dapat tak seperti apa yang diimpikan..
Kita tengok orang lebih pada kita, kenapa kita tak dapat apa yang dia dapat? Betul tak? Selalunya kita akan compare diri kita dengan orang yang jauh kehidupannya lebih baik dari kita.
Tapi kita tak sedar, orang lain juga melalui fasa kehidupan yang kita sendiri tak tahu kepayahan @ keperitan yang mereka alami. :')





Tengok2 dah jadi lecturer, doktor, engineer, executive, businessman berjaya, buka perniagaan sendiri dan macam2 kejayaan yang diperoleh!
Tapi kita tahu tak liku2 sebelum orang tu menjadi orang yang berjaya? Contohnya untuk menjadi businessman (Owner boutique) yang berjaya.
Kita tak tahu sebelum dia jadi owner butik, ada produk sendiri, fasa yang dilalui bukan mudah.
Orang tak tahu dulu dia menjual tudung/pakaian dari rumah ke rumah, pergi hantar ke butik2, atau sekarang jual secara online. Kos untuk buat semua ITU bukannya sikit. Kan? Setiap orang yang berjaya, tidak melalui fasa yang mudah.. Kecuali memang dah anak orang kaya yang kalau 7 keturunan tak habis.. Hehehehe.. *sarcasm :-P
Erm. . ITU je rasa nak kongsi. Sebab sekarang jealous tengok org2 yg dah berjaya and one fine day, nak jadik macam diorang. Umur belom pon 30 tahun tetapi banyak perkara yang telah dicapai. B-)
Last but not least, kena yakin dengan kuasa Allah,
Rezeki semua di tangan Allah. Bila kita yakin dan sentiasa berpandangan positif, insyaAllah perjalanan hidup kita akan bewarna warni.. Cewwaaahhhh B-)